JokeWitteveen

20 jaar ervaring in digitale media technologie voor bedrijfsleven, overheid, onderwijs en gezondheidszorg

  • advies & management digitale technologie en media

  • overbruggen kennis tussen digitale media en de behoefte van uw organisatie

  • internationale werkomgeving

  • ervaren in (Agile) ontwikkelprocessen met interdisciplinaire teams

Wie is xmediaworks?

xmediaworks is in 2004 opgericht door Joke Witteveen, een ervaren consultant en manager in digitale media technologie. Sinds 1994 is zij werkzaam in de ICT en digitale media industrie waarbij zij zich heeft gespecialiseerd in serious games en digitale media technologie voor het onderwijs, de gezondheidszorg, het bedrijfsleven, overheid en non-profit organisaties.

Expertise van xmediaworks

  • strategisch advies
  • concept ontwikkeling
  • vertaalslag van behoeftes van organisatie naar een digitale oplossing
  • programma & project management interdisciplinaire teams
  • serious games – digitale leeromgevingen

Met een achtergrond in zowel de ICT als de creatieve sector is zij gewend om meerdere ‘culturen’ in interdisciplinaire teams met elkaar te laten werken en hen tot innovatieve oplossingen te laten komen.

Dankzij werkzaamheden in het internationale bedrijfsleven, ICT en de creatieve industrie heeft ze de mogelijkheid gekregen om diverse professionele vaardigheden op te doen op het gebied van management, technologische innovatie, creatieve processen en communicatie.

In 2010 heeft ze het initiatief genomen voor de oprichting van de Serious Games Special interest groep van de Dutch Games Associatie met als doel: het ontwikkelen van business modellen, professionalisering en validatie van de sector en internationale profilering van de Nederlandse serious game bedrijven in binnen- en buitenland.

Daarnaast geeft ze regelmatig masterclasses en workshops over hoe digitale media en serious games ingezet kunnen worden in het onderwijs, bedrijfsleven en publieke organisaties.

Er is altijd wat te leren.

De projecten waar ik het meeste voldoening van krijg zijn die waar ik in staat ben om een brug te slaan tussen de behoefte van de organisatie en mogelijkheden die digitale media bieden. Het is altijd weer een uitdagend proces om de juiste vertaalslag te maken en met het creatieve en technische team een interactie aan te gaan om tot de beste oplossing te komen binnen de context van de organisatie.

  • overbruggen kennis tussen digitale media en de behoefte van uw organisatie
  • werken in interdisciplinaire teams
  • oplossingen creëren die passen binnen de context van de organisatie
xmediaworks werkt al ruim tien jaar in een netwerk van specialisten uit de ICT, creatieve industrie en wetenschap. Soms is deze samenwerking incidenteel en soms voor lange termijn.

Ben je geïnteresseerd in samenwerken? Stuur een email of bel.

De ontwikkelingen in de cognitieve wetenschap, het interdisciplinaire onderzoek naar de werking van het menselijk brein en haar processen. Hoe leren we? Hoe werkt dat brein? Wat is de invloed van taal en cultuur? Zijn wij ons brein?Het menselijk brein en lichaam is een wonderlijk complex mechanisme.

We staan pas aan het begin om te begrijpen hoe digitale media technologie ons gedrag beïnvloed. Of andersom: hoe beïnvloeden we menselijk gedrag met digitale media. En ik geloof niet dat alleen algoritmes ons daarbij zullen helpen. Wat me op een andere interesse brengt:

Ik speel… klassieke muziek. Onderschat nooit de invloed van muziek (en andere kunsten) op onze hersenen en gedrag. 😉